..



Thursday, April 28, 2011

Tetibe Rase syahdunyer...

"wah, akhirnyer terjadi jugak hardbound kite ni, susah gile nak siapkan research ni kan", sambil tersenyum tengok hasil penat lelah wat research, satu hardbound di tangan aku, satu lagi di tangan Anis. Anis dengan tersengih sengih mencapai phone bekameranya, " ni kena tangkap gambar ni, wat kenangan, sekali nak letak dalam blog". aku memerhatikan je gelagat si Anis, ke kiri ke kanan, tepusing pusing cari pose yang best tuk hardbound tu. "eh, Anis, aku g mandi dulu la, karang nak g anta kat Dr Amnah kan, nak jumpe puan nora lagi nak pergi tengok on going mark kat En AD lagi kan", anis sambil asyik mencari pose, hanya mengiyakan saje.

" Moto kau or motor aku?", Anis sambil mengunci pagar rumah, "motor kau la, motor aku da takde minyak", tedetik dalam hati, maklumla da akhir semester, pulus pun dah kureng...
"Anis kite ni nak g tunjukkan kat Puan Nora dulu kan, ke nak terus hantar kat Dr Amnah", Anis teginjat ginjat mencari sesuatu, " jap aku tengok , ala kereta tak de r, terus hantar kat Dr je la",

ting!! lift tingkat 3, bejalan terus nak menuju ke bilik Dr. Amnah, "eh, Miss Ema, eh mia, mintak miss tengok dulu la", aku mengiyakan saje, mengikut si anis masuk ke bilik miss, tak sempat 5 minit dalam bilik tu, tetibe Sir Medan masuk, Anis tersenyum je, ye la, tu kan abang angkat die mase diploma dulu, sekarang da jadi lecturer, Anis terus bersuare " Abg, da telanjur de kat sini, tengok sekali la" , sambil menghulurkan satu lagi salinan hardbound ke tangan Sir Medan.



" eh, ni nape tak same, pesal tak gune table, pastu hide la table tu, baru ley jadi same, hah ni kenape pergi gune font lain, ni satu lagi, figure ape??, semate mate tulis figure then numric", satu per satu ditegur, dalam hati almaklum lecturer typing, sah sah la matenyer tajam, da itu je yang di tengoknyer, alamak banyak pulak la salah, Anis mencebik, " ala mia, banyak pulak error nyer, da bagi Puan ita check, nape die tak tegur pun, ni da buat hardbound, ne de pulus da  and ne sempat nak g tukar", aku hanya mampu mencebik balik ke arah Anis, tak terkata, mana tak nyer susah gile nak siapkan mende alah ni, sekali teliti nyer teliti, mende yang alah remeh tu je ley salah, yang tukang check tu pun, urm, memang something wrong somewhere, tengiang giang, salah format, salah format,aku hanya mampu mendiamkan diri je, karang cakap lelebih, tak pegang scrol lak nanti.


"hantar je la Anis, jom, nati Dr balik, tak sempat lak nak submit" sampai je pejabat Dr, tarik nafas lega, ade lagi Dr. kalau tak pegi hantar rumah lagi la, teringat loose bound, sebelum hard bound kitaorang kena submit loose bound dulu, edit punya edit sedar sedar da lepas mase nak submit, belari ke pejabat Dr. tengok da balik, terus call member, "wei pinjam kete", terus rush g cari umah Dr, padahal tak pernah pegi pun, dengan tak tau jalan, yang tahu name tempat je, aku ni dengan menebalkan muke yang tak berapa nak tebal ni, tanye mak cik kat kedai runcit, dalam hati tu je kedai yang ade, mesti Dr, datang beli jugak, nak pendekkan cerita, Allah nak tolong kitaorang, ade la sorang mak cik ni " owh , Dr Amnah ke , makcik kenal, mari ler mak cik tunjuk" ala ala pelek perak gitu, ape lagi membuntut la mak cik tu, jumpe jugak rumah Dr. da settle loose now hardbound,

 Dr membelek satu muke ke satu muke, kesalahan yang same jugak la, " tak boleh macam ni, ni kena ade tajuk, bagus betul korang buat macam ni", fuh, gile tertusuk ooo jantung dengar ayat camtu, da nak wat camne, dengar je la.

salam besalaman dengan Dr. mintak halal segale, sekali Dr kasi lagi ayat power, " tak pe la you all, tebal saje tapi tak boley la I nak letak kat library, I letak kat fakulti je la, I choose the best je la" , wah satu lagi lubang baik nyer kat hati ni, pedih seyh, tersengih sengih kami due blah dari pejabat Dr.

"bagi check tapi tak tegur pun, siap suruh g buat hardbound, huh, letih letih, i'm speechless", sambil berjalan meningalkan pejabat Dr. sambil sambil tu membebel.


tak tau la nak cakap camne bertapa susahnye nak hasil mende tu, tapi kesalahan kecik, kecik tu la yang buat bagi jadi cacat secacat cacatnyer. sedih gile, mia tak tau nak cakap cmne. tak kan nak nagis hempas hempas kepale lak kan, tapi memang hari ni mia rase syahdu gile.



YA ALLAH YA TUHANKU, AKU TAK TAU NAK BERDOA APE KALI NI, AKU TAK TERKATA KATA, SESUNGGUHNYE MEMANG BENAR LA, NATI TIME KERJA LAGI BESAR CABARANNYER,


 ce bayangkan nati, da penat penat buat keje, sekali bos reject mentah mentah je, sedih nyer!!



YA ALLAH YA TUHANKU, SESUNGGUHNYER KAU LA MAHA MENGETAHUI, AKU TERIMA APE SAHAJA YANG KAU BERI, MASIH BERSYUKUR KERANA SUSAH AKU, MASIH ADE YANG LAGI SUSAH DARI AKU.

1 comment: