..



Thursday, January 27, 2011

ADRIANA DAMIA

Damia... Damia.. oo damia... haish budak nih, bagun la, da pukul berape nih. macam tu la teman sebilik aku setiap kali nak kejutkan aku bangun pagi.
"ye .. ye.. aku bangun la nih, pe plan kite pagi pagi nih anis?"
Anis terus pandang aku sambil mencengkak pingang, "ish kau nih, kau lupe ke, kau yang suruh kejutkan kau, manelah aku tau kau nak buat ape".
sambil mengosok-gosok mate, aku mencapai phone aku, 20 miscall dari Asraf, "eh aku lupe la, die ajak aku temankan die pergi ke perpustakaan hari ini, Anis sekarang sudah pukul 10 pagi la, aku mintak kau kejutkan pukul 7 pagi, macam mane nih?"

Anis yang baru lepas mandi tuala yang masih bergumpal atas kepalanya pergi mendapatkan cermin, sambil menyisih rambutnya tanpa menghiraukan leteran aku.

Aku begegas mencapai tuala, belum sempat melangkah masuk ke bilik air, phone aku berbunyi, terus mendapatkan phone, Asraf. "Asraf i minta maaf, i tak sengaja, i tetidur tadi tak sedar langsung", aku terus memberi alasan pada Asraf tanpa memberi kesempatan pada Asraf untuk bercakap dahulu.
"Mia ... mia...mia... it's okay, lagipun kerja i dah siap dah, you baru bangun ke ni?"
dalam hati aku bedetik, nak jujur ke tak, karang jujur die ingat aku ni pemalas pulak, hai, siape yang nak lepaskan si Asraf ni, dah la hensem, ade gaye, sopan santun, baik pekerti, hormat perempuan, gentlement, berduit pulak tu.
"Mia?"
Tehenti sekejap angan angan aku , " eh, urm.. i.. urm.. i.. ..."
"hahhaha, i tau you tak mandi lagi kan, i pick you up dalam mase 15minit lagi k, you kene denda dengan i, temankan i makan lunch k"
hah, makan dengan die, seronoknye. "aah ye ye.. i siap siap dulu, karang you datang"
Anis memaling ke arah aku, " urm... dah macam terjatuh cinte dengan kau je mia, siap ajak kuar makan lagi, jeleousnyer aku",
Aku mencebik pada Anis dan tewus pergi ke bilik air.

Aku mengenakan kemeja kotak bewarna hijau, hitam dan menyarungkan jeans lusuh, menyisihkan rambut diikat rapi, mengenakan tudung express berwarna hitam, senang ade tudung express nih, sarungkan je.

sms di hanphone ku, mia i da kat luar rumah you.
aku menjegah ke luar tingkap di ruang tamu, kereta bewarna putih, modified sane sini, ala budak budak muda sekarang, tapi cantik, sporty.

"Anis, aku gerak dulu k", anis begegas mendapatkan aku, terus menjengak ke tingkap," wah mia, baru student dah ley pakai vios, kau nih kalau dia buat ape ape kat kau, kau call aku cepat cepat tau", pesan mia kepada aku tanpa melihat aku, die lebih tetarik mebelek kereta si Asraf.

Aku cium pipi Anis, " k aku pergi dulu k", terus melangkah keluar sambil melambai ke arah Asraf.
melangkah masuk ke keretanya.

melihat wajah kacak Asraf sambil tersenyum,"sorry you, i lambat sikit".
Asraf tersenyum dan terus melambai ke arah Anis," kawan you ke tu?"
aku pun turut melambai ke arah Anis sambil menjawab pertanyaan Asraf, " aah teman serumah i, bye Anis"

kami terus menuju ke kedai makan, Asraf memandang aku " you i ajak you ni bukan saje saje nak ajak you lunch tau, karang sepupu i pun ade juga, hope you tak kisah", sambil memberi senyuman pada aku seolah mengharapkan sesuatu pada aku.
"aaa.. ye ke.. you tak cakap awal awal, i pakai baju biase je nih, tak pe kew?"
Asraf dengan bergaya membelok kan keretanya " you don't worry, you pakai ape pun cantik k".

Asraf membukakan pintu restoran untuk aku, gentlemennye Asraf nih, patutla digilai ramai, tapi dengar juga ura ura mengatakan die nih playboy kat kampus aku tu, ape ape je la.
 kami terus begerak ke meja yang sudah ditempah khas, wah begini rupanya anak anak orang berada hidup, mewah betul cara diaorang.
sambil berjalan ke meja kami, aku dari jauh sudah memerhati seorang perempuan, cantik sangat, rambutnya keperangan, tanpa sedikit solekan pun di wajahnya sekadar keputihan kulitnya sudah memadai menyerlahkan kecantikannya,
setibanya di meja, perempuan tu terus memeluk Asraf dan mencium pipi nya, aku tekedu juga la, sebab aku tak biase di perlakukan sebegitu, Asraf membalas ciuman perempuan itu, sambil tersipu sipu memandang aku, " owh ya, Mia i kenalkan sepupu i, Sophia."
aku melemparkan semanis mungkin senyuman kepadanya sambil menghulurkan tangan kearah Sophia, " hai, i Mia."
Sophia terus memeluk aku, " owh this girl la yang you selalu ceritakan kat i, not bad Asraf, ala ala arab gitu, i suke this girl, Mia i think my cousin already fall in love with you tau",
dalam hati aku, betul ke? kalau la betul, bahagia nya.
Asraf terus menarik kerusi untuk aku " da da, Mia you jangan dengar cakap Sophia ni, die nih suke mengarut". aku hanya mampu tersenyum sambil duduk mengadap Sophia.

"Mia nanti kita luch togerther lagi k", Sophia memberi senyuman kepade aku dan terus pergi kearah pintu keluar restoran.
pandangan ku megekori pegerakkan Sophia sehingga hilang dari pandangan.

tetibe aku terase seolah-olah sepasang anak mate melihatku, "Asraf kenape you tengok i macam tu?"tanpa mengalihkan matenya Asraf tersenyum," saje i suke tengok you, lepas ni you nak buat ape pulak?"
tanpa melihat wajah Asraf aku menghabiskan makananku " urm.. takde pape kot, terus balik la".
Asraf tersenyum sambil memanggil pelayan di restoran itu, untuk menyelesaikan bil makan kami.

hari ini hari paling bahagia aku, tapi aku tak boleh cepat jatuh cinta, lelaki sekarang nampak saje baik tapi hati or niat sebenar diaorang susah nak jangke. so aku ambil keputusan untuk bertenang dahulu, tengok la macam mane, if die boleh menyakinkan aku yang die ikhlas, insyaallah, aku bukan ape cuma dengan ape yang terjadi sebelum ni selalu dikecewakan oleh lelaki membuatkan aku lebih berhati hati, tak salahkan kite memilih.

No comments:

Post a Comment