..



Saturday, January 29, 2011

Allah Lebih Mengetahui Kebaikkan setiap ape yang diberikan.... alhamdulillah...

pusing kiri, pusing kanan, aduh nape tak boleh tidur nih, dalam kepayahan melelapkan mate, telintas dalam fikiran, nape aku boleh lupe eye brown aku, ish, bende penting tu, tadi dekat watson pun aku tak teringat langsung pasal bende penting tu, tanpe berfikir panjang, aku turun dari katil terus merabe rabe dalam gelap mencari suis lampu bilik, tap...hah, cerah dunia, terus menerpa ke arah beg celup jimmy choo aku, dalam hati, itu je yang mampu, cuba cari manela tahu terselit dalam beg, haish, misi tak berjaye, memang sah aku tetinggal dekat rumah sewa.

sambil garu garu kepale yang tak gatal tu, nampak bende baik punya, gitarku, hitam bekilat, sambil tersenyum aku mencapai gitar kesayangan ku, sayang la baru je beli, petik due tige kord, bosan la, sakit jari nih. mate ni dalam layu tak layu nampak pula netbook kehijauaan, dalam hati best juga layan fb pepagi bute nih.. 

macam biase visit page kawan kawan, balas comment, borak kat chat room, asyik nyer membelek dan tersengih sesorang depan netbook tetibe phone ringtone nokia, net net net... net net net... pakai ringtone nokia je kesan daripada phone yang selalu kena campak ke dinding, biase la, eh.. sape call memalam ni, beralih pandang ke hanphone tetera name Ferris, eh nape ex boy aku call nih, due kali bedering, baru aku terdaya mengangkat, urm... like always, clubbing... Ferris memang macam ni if die spin kat club die akan call aku, suwuh aku dengar lagu lagu yang die spin.. sambil tersenyum bile mengimbau kembali ferris yang aku kenal dulu, baik, sweet, layan aku baik sangat, manje dengan aku, sweet talker, agak bahaagie la dengan die mase tu, kiteowng lost contact sejak die mule rindukan ex girl die yang dulu, so aku decide untuk mengundur diri, tak tahan, sayang aku kat ferris lain, tut tut tut... bunyi dihujung talian panggilan dimatikan. tetibe mesej masuk, " he on the deb k" dalam hati whateverla, tu bartender la tu, aku reply, mule ingat tak nak reply tapi.. " did ferris ask u to call me?"
"no, just the last time, he do ask, y?"
huh, ingat dak tu suwuh kau call rupenya tidak, hilang bunge bunge dalam hati aku tadi, " can i know u ni sape?"
then call masuk lagi.... balik balik lagu club, tah ape lagu pun aku tak dengar, bingit.aku terus hang up
send mesej, "can i ask u sumtink?"

dalam mase 10 minit kemudian, mesej masuk " babe, i ni ferris, nape?" aku tak tahu la, sejak dari hari tu die dingin je dengan aku, da mule marah marah, cakap kasar.. kau tak tahu ke aku sayang kau... urm.. aku mengeluh sambil reply mesej ferris, " juz now, u kew suwuh die call i" dalam hati please say yes, if yes means... aku sengih sesorang. reply from ferris, " no la, die memandai je". blussssss.. hancur punah angan angan aku, takpe la, da jodoh kami sekadar kawan, terima saje la. aku reply, " owh.. urm.. u sihat?" last mesej tu ferris tak balas da.

bepaling ke handphone, bibir ku begerak menyusun kata,"ah, biar je la", tetibe mesej masuk, "ferris" "i baru blik, sowi u, i dalam proses nak lupekan u, harap u faham", wah, ayat die, tapi tak pelah itu keputusan die, aku tak boleh nak halang, dalam 10 minit kemudian, mesej masuk lagi " kenape i susah nak lupekan u, bencikan u", dalam hati aku alololo, terharunya, aku tau mungkin jalan penyelesaian dengan melupakan satu same lain adalah yang terbaik, tapi kekadang aku pun rase macam yang ferris rase, "to ferris: I love U" mesej send, itu saje yang mampu aku ucapkan, mesej masuk " stop that, plz" from ferris, aku nak buat ape lagi da itu yang die minta, so aku diamkan je.

terdetik dihati, biar je la, mate pun da ngantuk baik aku tidur daripada aku layan suare suare suare sumbang nih. YA ALLAH, YA TUHANKU, AKU BERMOHON KEAMPUNAN DARIMU YA ALLAH DAN AKU JUGA MEMOHON PERLINDUNGAN DARIMU YA ALLAH.

tap... gelap kembali bilik ku,

No comments:

Post a Comment