..



Friday, January 28, 2011

Alhamdulillah

sejuknye mate melihat rumah ku tersergam indah, bahagia rasenya, tenang je suasana kampung, alhamdulillah selamat sampai akhirnya, kling kling kling, kedengaran bunyi loceng loceng dari jauh semakin dekat mendapatkan aku, kelihatan tige ekor anak kucing yang dulunya ditinggalkan baru saje, sekarang da besar mereka, aku mencangkuk mendapatkan si itam putih, salah seekor yang paling lincah bertompok itam putih, bulat anak mate, geramnye, aku mengangkat si tompok dan terus mencium idungnye, muah, " rindunyer, eh eh, celoreng pun ade," celoreng juga adik beradik si tompok, comel betul, ekor kontot dan badan pula pendek dan montel. " mane owen" aku menanyakan si celoreng seolah olah die memahami ku, kelakarkan tetibe terase lembut begesel di kaki," eh eh, owen, alo lolo, rindunye kat korang", tedetik dalam hati, kalau la boleh tido ngan tige beradik nih, mesti best. sambil tersenyum kedengaran suara ayah " hah, jangan harap la nak bawak tige ekor tu tidur sekali, tak boleh, nati busuk rumah, sape nak buang tahi die kalau die berak", sambil berleter kearah aku ayah pergi menuju ke ruang tamu, aku mencebik pade owen, esok kite main dengan kamu semua k, malam ni tidur luar k, perlahan lahan meletak si owen, si owen melihat kearah aku seolah meminta belas untuk di belai lagi, tak boleh aku nih kalau bedepan dengan binatang secomel nih, aku melemparkan senyuman dan terus berlalu masuk ke rumah.

sifat ingin mencuba, memang tak dinafikan kuat dalam diri aku, sekarang aku da merase ape yang ingin aku rase, dan ape yang ingin aku ulangi, so aku da cukup berpuas hati, ALLAH memberi kesempatan untuk aku melaksanakan ape yang aku hajati, alhamdulillah, sekarang tibe masenye untuk aku kembali ke jalan NYA, sambil tersenyum aku gembire dengan keadilan Yang Maha ESA tunjuk kan padaku.

pintu di tutup rapat, terus mengangkat barang barang naik ke bilik, wah bilik ku, bestnyer, melihat perubahan kedudukan Mr. Teddy dahulunya diletak atas rak baju saje sebab terlalu besar untuk temankan aku di atas katil bujang ku, selalu saje jatuh, tak die yang jatuh , aku yang jatuh, ni mesti mak tolong kemaskan, dalam hati, terima kasih mak, ayah, you all memang baik, aku saje yang tak tahu nak jage diri aku dan menghargai pengorbanan diaowng, mia mintak maaf mak ayah.





No comments:

Post a Comment